رئيس مجلس الإدارة
مدحت بركات

بعد وفاة هيثم أحمد زكي.. هنا الزاهد: "الحياة دقايق عايشنها وماشيين"

الجمعة 08/نوفمبر/2019 - 03:08 م
هنا الزاهد
هنا الزاهد
عز هارون
طباعة
نشرت الفنانة هنا الزاهد عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك" بوست بعد وفاة الفنان الراحل هيثم أحمد زكي فجر أمس الخميس. 

وكتبت "الزاهد" وقالت: "الناس كلها بتموت ورا بعض وناس عمرك متتوقع انها هيحصلها حاجة، الحياة دي بجد تخوف حاول تبقى على قد متقدر مع الناس اللي بتحبهم ولو بتحب حد قولوا بحبك الحياه مبتستناش زعلان من حد صالحوا".

وتابعت:" الحياة دي دقايق عايشنها وماشيين كلنا في عشها مبسوط متجيش على نفسك عشان حد ، مضايق من حاجة قولها علطول، متشلش الهم، عايز تبعد عن حد ابعد المهم سعادتك وحياتك تبقى في سلام".

وأكملت:" متتأخروش في السؤال على بعض وكفاية انتقادات وكلام سلبي لبعض الواحد مبقاش ناقص اي انتقاد، حبو نفسكوا اوي وابسطوها بأقل حاجة دايما خليك مع الناس الايجابية اللي بيخلوك ايجابي زيهم و ابعد عن الناس السلبية، حبو اهلكوا اوي لان انتو من غيرهم ولا حاجة لان دول اكتر ناس هيحبوك و هيخافوا عليك في حياتك".

واختتمت:" واحمد ربنا علطول أن أهلك عايشين وبصحة، أحمد ربنا إنك بصحة، فمتجوش على صحتكوا عشان حد حتى لو بتحبوا الدنيا مش دايمة لحد! عيشها مبسوط، ربنا يرحم كل اللي راحوا و يرحمنا".

يذكر أن أخر اعمال الفنانة هنا الزاهد هو  مشاركتها بمسلسل "الواد سيد الشحات" وشاركها البطولة كل من الفنان: أحمد فهمي، محمد ثروت، محمد محمود، أكرم حسني، بيومي فؤاد، محمد عبد الرحمن، سامي مغاوري وتأليف مصطفى صقر واخراج أحمد الجندي. 

يذكر أن الفنان هيثم أحمد زكي قد رحل عن عالمنا فجر أمس الخميس بعد تعرضه لهبوط حاد في الدورة الدموية، وتوفى عن عمر ناهز الـ35 عاما. 
بتوقيت القاهرة
الفجر
0.:38
الظهر
0.:38
العصر
0.:38
المغرب
0.:38
العشاء
0.:38